onsdag den 12. oktober 2011

Afgang fra Hundige Havn

Den 9. oktober 2011 kl. 13.00 lykkedes det os at komme afsted.

Det skete efter en meget en hyggelig 'farvel og på gensyn' festivitas på skibet hvor rigtig mange var mødt op på en flot efterårsdag.
Tak til alle for fremmødet og alle gaverne.

Vi kom ud af havnen med lidt besvær men ud kom vi. De første fire timer ud mod Stevns var det rolig sejllads i jævn til frisk vind.
Men de efterfølgende 36 timer var det 1.5-2.5 meter høje bølger og vind op til hård kuling. Vindmøllestålrøret blev noget skævt undervejs og vores ekstra VHF antenne ligger på havets bund efter at et reb fik fat.
Lige syd for Stevns hvor vinden var hårdest kom vi slet ikke fremad - vi sejlede i det samme spor frem og tilbage. Vi kører med 8 timers vagt og 4 timers søvn så vi har taget en pause her i Rødbyhavn. Både for at få sovet og spist lidt men ikke mindst for at få sat vindmølle op og få selvstyren til at fungere(så vi ikke skal have en mand til at styre hele tiden).
Om et par timer går det mod Kiel.